Tanulj profiktól!

MARKETING +

Avagy hogyan építsük tovább vállalkozásunk marketingjét?

km_marketing-plusz

I. A NEEDSWHEEL

Ismerd meg jobban azt, akinek el akarod adni a terméked!

A pozícionálás eddigieknél hatékonyabb módja, amelynek eredményeképp a kampányok során még koncentráltabban lehet célozni a célcsoportra.

A módszer a hagyományos pozícionálási eljárásokon túl a vizsgált attitűdök alapján fogyasztói/vásárlói archetípusokat határoz meg. (NEEDSHWELL) Vagyis, beazonosíthatóak a konkrét vásárlói szokások, kisebb energiával, hatékonyabb lehet az értékesítési folyamat. A módszer leginkább a B2C brandeknél alkalmazható a legnagyobb sikerrel, de a B2B típusú értékesítéseknél is előfordul.

II. CREATE | ACTIVATE | CONNECT

BRAND ACTIVATION: A MARKETING ÚJ EVOLÚCIÓS SZAKASZA

Korunk legsikeresebb vállalatai felismerték, hogy a piacokon a legnagyobb értéket a márkák jelentik, ennek megfelelően a marketing invesztícióik is ezt a trendet követik. A folyamat 2 nagy szakaszra osztható fel:

1. BRAND PLATFORM ARTIKULÁCIÓ

Ez a rész arra keresi a választ, hogy az egyes piaci szereplők igényeit egy márka miként képes leképezni, és hogyan képes az adott piaci igényt feltérképezni. Ma nem elegendő reklámozni pusztán, mert annyi van belőle, hogy nem fog nyomot hagyni. Más is kell, valami új, valami, ami több, mint ami eddig volt – ehhez viszont ismerni kell azokat a fogyasztói trendeket, piaci elvárásokat, melyekre választ adunk… A brand platform egy átfogó képet ad arról, hogy mivel azonosul ma egy vásárló, egy fogyasztó akkor, amikor megvesz, „elfogyaszt” egy terméket, márkát. Ennek lépéseit mutatjuk be a folyamat során.

  • mi a fogyasztói insight?
  • hogyan alkossunk meg egy insight-ot?
  • mi a brand platform?
  • brand equity pyramid / brand equity house: hogyan épül fel egy márka, mik az alkotórészek?
  • a fogyasztói profil megalkotása
2. BRAND ACTIVATION – AZAZ HOGYAN HÍVJUK ÉLETRE A BRANDED

Vajon elég az, ha „csupán” egy jó brandünk van? Elég, ha tudjuk, hogy termék vagy márka szinten hogyan kell választ adnunk a folyamatosan fejlődő fogyasztói/ piaci elvárásokra? Természetesen nem. A brand aktiváció során a megalkotott márkánkat életre hívjuk az egyes célcsoportok körében. Nem (csak) reklámozzuk, hanem életre hívjuk: a kettő között releváns különbség van! A folyamat során arra világítunk rá, hogy ugyanaz a márka hogyan nyilvánul meg az egyik célcsoport esetében és hogyan viselkedik egy másik (szintén releváns) célcsoport esetében.

  • consumer funnel – the shopping journey -> milyen fázisai vannak egy brandnek (brand „életciklus-görbe”)
  • a brand aktiváció fogalma
  • brand platform artikuláció
    • célcsoport specifikus aktiváció (stakeholder specific activation model) – esettanulmánnyal demonstrálva
    • milyen csatornákon aktiváljunk és miért?
    • aktivációs kreatív ötlet- és eszköztár megalkotása (consumer funnel alapján)
3. DIGITÁLIS AKTIVÁCIÓ

A digitális tér terjeszkedése az aktivációs folyamatok során is nagy jelentőséggel bír. Mivel az online világ eszközrendszere lassan generációink életterévé alakulnak át, így fontos, hogy külön megvizsgáljuk ennek a platformnak a lehetőségeit, veszélyeit, különböző hatásait.

  • hogyan hívjuk életre a márkánkat digitális platformokon
  • aktiváció a social térben
  • birtokolt média, fizetett média, szerzett média az online világban (owned–paid–earned media)

ÜGYNÖKSÉGEK VILÁGA

A szekció röviden bemutatja, hogy mit jelent 2015-ben egy marketing-/ reklám-/ kommunikációs ügynökséggel együtt dolgozni. Néhány alapvető ügynökségi típus bemutatását követően behatóan elemezzük, hogy miként használjunk egy ügynökséget, mikor és milyen formában tudunk, vagy kell egy ügynökségre támaszkodni. A szekció gerincét az ügyfél-ügynökségi kooperáció bemutatása alkotja, melyben bemutatásra kerülnek a kompetenciák, felelősségi körök és szakmai relevanciák.

A téma részét képezi majd az ügynökségi világ árazási politikája, átvesszük, hogy milyen forrásokat szoktak/ kellene ügyféloldalon marketing célú költésekre fordítani, ebben hol vannak – egészséges piaci viszonyok mellett – az ügynökségi költések.

Bemutatásra kerül, hogy miként kell briefet készíteni, hogyan kell "használni" egy ügynökséget.

2015. november 19-20.

Ár: 60 000 + Áfa

nagy-marton_200x200

Oktató: Nagy Márton

A Hinora Marketing Group kreatív és stratégiai igazgatója.
A marketingkommunikáció elismert szakembere. Tanulmányait a cambridge-i Anglia Polytechnic University-n master diplomával zárta international business & marketing szakon. Tapasztalatait számos marketing konferencián osztja meg a hallgatósággal, és rendszeresen vendégelőadó, valamint államvizsga elnök a BGF Külkereskedelmi Karán.

X