Munkatársi kompetenciafejlesztés

Kattintson a részletekért a képzés címére!
Asszertív kommunikáció
Asszertív kommunikáció

Az asszertív kommunikáció elsajátítása, eszköztára

Tematikai egységek:

  • A kommunikáció fogalma, célja, eszközrendszere, a sikeres kommunikáció feltétele.
  • Az agresszív, alárendelődő és asszertív kommunikáció jellegzetességei és összefüggései.
  • Az asszertív kommunikáció jellemzői, jelentősége, az asszertív egyének jellemzői.
  • Non-verbális kommunikáció – A félreérthető és félreértelmezhető fordulatok felismerése és elkerülése.
  • Az aktív odafigyelés, értő figyelem elsajátítása .
  • A sikeres, nyílt és őszinte szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák.
  • APozitív kifejezések és kerülendő kifejezések szóban és írásban.
  • Önérvényesítő technikák.
  • A kapcsolatokat erősítő és gyengítő kommunikáció jellegzetességeinek felismerése, és helyzetfüggő kezelése.
  • Az asszertív technikák tudatos használata lépésről lépésre.
Konfliktusmenedzsment
Konfliktusmenedzsment

A konfliktusok okai, és fajtáinak megismerése, a konfliktusos helyzetek megoldása

Tematikai egységek:

  • Probléma vagy konfliktus?
  • A konfliktusok kiváltó okai: Tényszerűség hiánya, előítéletek és feltételezések buktatói, a kommunikációs hibák, eltérő látásmód, eltérő igények és szándékok, különböző értékrend.
  • A konfliktusok jelei és szakaszai.
  • Konfliktusok fajtái és megelőzésének vagy kezelésének lehetőségei.
  • Konfliktuskezelési stratégiák és az azokhoz kapcsolódó kommunikációs eszközök, a Thomas–Killman modell megismerése.
  • Versengő / Kompromisszum kereső / Problémamegoldó / Alkalmazkodó / Elkerülő
  • Saját konfliktuskezelési stílusunk beazonosítása
  • Konfliktusos beszélgetés eredményes kezdeményezésének technikái: A Mondd és 3 M technika.
  • A konfliktuskezelési technikák és stratégiák helyzetfüggő alkalmazása.
Tárgyalástechnika a gyakorlatban
Tárgyalástechnika a gyakorlatban

Tárgyalástechnika, a tárgyalás szakaszai, érveléstechnika, kifogáskezelés.

Tematikai egységek:

  • Tárgyalástechnikai alapismeretek.
  • A tárgyaló felek érdekei, céljai, várható reakcióik és kezelésük.
  • A tárgyalás szakaszai.
  • Információ szerzés és szükséglet felmérés jelentősége és módszerei.
  • Érveléstechnika és javaslattétel.
  • Meggyőzés a gyakorlatban, érvek típusai, érv sorrend.
  • Ár kommunikálásának lehetőségei.
  • Az ellenvetések és kifogások kezelésének eszközei.
  • Zárási technikák.
  • Tisztességtelen és trükkös technikák felismerése, jellemzői és kezelésük.
Értékesítési attitűd és alapkompetenciák
Értékesítési attitűd és alapkompetenciák

Az értékesítés-technikai kommunikációs eszköztár bővítése.

Tematikai egységek:

  • Az értékesítés alapjai, alapelvei és a folyamata.
  • Az értékesítési szemlélet fejlesztése.
  • A non-verbális kommunikáció jeleinek értelmezése az értékesítési tárgyalás során.
  • Értékesítési tárgyalási etikett és protokoll alapjai.
  • Az eredményes értékesítés: a nyerő–nyerő tárgyalás menete.
  • A tárgyalás kritikus pontjainak kezelése, kifogás-kezelési technikák bővítése.
  • Egyéni befolyásolási és meggyőzési technikák.
  • A hatékony kérdezéstechnika fejlesztése és készségszintre emelése.
Hatékony prezentáció
Hatékony prezentáció

A sikeres prezentációk megtartásához szükséges ismeretek, technikák, módszerek elsajátítása

Tematikai egységek:

  • A prezentáció dinamikája és felépítése a figyelemfelkeltéstől a hatásos befejezésig.
  • A hatáskeltés személyi és tárgyi feltételei, technikái.
  • Előadói stílusok.
  • A prezentációt segítő technikák: retorikai elemek, kulcsüzenetek elhelyezése, a hallgatóság bevonása az előadásba, szemléltető eszközök elhelyezése, használata.
  • A professzionális prezentáció felépítése. A sikeres előadás nyolc lépése.
  • Önálló prezentációkészítés a PowerPoint/prezi segítségével
  • A prezentációt segítő kommunikációs csatornák, retorikai elemek, szóbeliség, a meggyőzőerő és hitelesség nyelvi eszközei.
  • Nyelvi fordulatok a hallgatóság kérdéseinek, kritikus megjegyzéseinek, negatív reakcióinak kezelésére.
  • Technikai bakik áthidalásának technikái.
  • A prezentációk, előadások protokollja.
  • A lámpaláz leküzdésének lazító- és légzéstechnikái.
  • Vizuális eszközök hatékony használata és elhelyezése.
  • A nem verbális jelzések formái, funkciói és szabályozási módjai az üzleti retorikában.
Ügyfélorientált viselkedés és kommunikáció fejlesztése
Ügyfélorientált hozzáállás fejlesztése

Ügyféltípusok megismerése és az ügyféltípusra épített kommunikáció valamint a problémás ügyfelek kezelésének elsajátítása.

Tematikai egységek:

  • Személyiségtipológia alapjai: személyiségtípusok és jellemzőik.
  • Személyiségtípusok/ügyféltípusok felismerése, beazonosítása.
  • Személyiségtípusnak/ügyféltípusnak megfelelő kommunikáció követelményei: non-verbális és verbális kommunikációs eszközök.
  • A differenciált ügyfélkezelés: ügyféltípusok és a velük való kapcsolatteremtés, együttműködés, kommunikáció.
  • Udvariassági irányelvek, etikett és protokoll szabályok az ügyfelekkel való bánásmód során.
  • Problémás ügyek, feszült helyzetek, problémás ügyfelek, reklamációk és nehéz esetek kezelésének technikái.
Érzékenyítés
Érzékenyítés

Tolerancia és elfogadás – a résztvevők szemléletformálása, az együttműködés elősegítése

Tematikai egységek:

  • Tolerancia és együttműködés fejlesztése.
  • A tapintatos, de egyértelmű közlések módja, technikája.
  • Emberi játszmák és kezelésük.
  • Kommunikációs hatékonyság eszközei.
  • Önismeret fejlesztés.
  • Konfliktuskezelés.
  • Az atipikus foglalkoztatási formák megismerése, előnyei a szervezet és a munkavállaló számára.
  • Megváltozott munkaképességűek befogadása, alkalmazkodó képesség fejlesztése.
Az eredményes személyközi kommunikáció alapjai
Az eredményes személyközi kommunikáció alapjai

Verbális és non-verbális csatornák működése a hétköznapi és üzleti interakciók során

Tematikai egységek:

  • A kommunikáció fogalma, célja, eszközrendszere.
  • A sikeres kommunikáció feltétele
  • A verbális, vokális és non-verbális kommunikáció fejlesztése, különös tekintettel a légzéstechnikára, a beszédérthetőségre és az intonációra.
  • A kommunikációs tér és zónatávolságok kulturális különbségeinek szerepe az üzleti életben.
  • A testbeszéd értékelő és megtévesztő jelei.
  • A leggyakrabban használt gesztusok értelmezése.
  • A testbeszéd hét titka a sikeres kommunikációban.
  • Az üzleti etikett e tárgykörre érvényes szabályainak megismerése.
  • Az interkulturális különbözőségből fakadó sztereotípiák, attitűdök és előítéletek tisztázása. Támogató és gátló személyészlelési funkciók.
  • A konfliktusok lehetőségének csökkentése, megelőzése, a feszültségmentes, hatékony együttműködés megteremtése<./li>
  • Az önismeret és kreativitás fejlesztése.
Az eredményes üzleti kommunikáció alapjai
Az eredményes üzleti kommunikáció alapjai

A különböző kommunikációs csatornák alkalmazása az üzleti életben

Tematikai egységek:

  • A szóbeli és írásbeli szövegalkotás.
  • Szövegértelmezés, lényegkiemelés, szövegadaptáció, generalizálás.
  • Egyéni stílus.
  • A félreérthető és félreértelmezhető fordulatok felismerése és elkerülése.
  • A sikeres szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák.
  • Hivatalos és nem hivatalos közlésfajták típusai.
  • A kommunikációs zavarok felismerése és kezelése.
  • Pozitív kifejezések és kerülendő kifejezések szóban és írásban.
  • Önérvényesítő technikák.
  • A telefonos üzleti kommunikáció fontossága.
  • A telefonos és elektronikus kommunikáció illemtana, kapcsolatfelvételi szabályok.
  • A hatékony telekommunikáció jellemzői.
  • A levelezés alapelemei; a szervezeten belüli levelezés formái, stílusa; levelezés külső partnerekkel.
Hatékony időgazdálkodás és delegálás
Hatékony időgazdálkodás és delegálás

Tervezés, irányítás, szervezés és feladat-strukturálás

Tematikai egységek:

  • A SMART cél és a célpiramis.
  • Napi időkerék.
  • Személyes hatékonyság javítása, a fontos-sürgős mátrix alkalmazásával.
  • Az idő és feladattervezés: napi és heti időterv.
  • Az önmegfigyelés eszközei: állapotfelmérés, időrabló tevékenységek, „szabadidő” kihasználás.
  • A hatékony időmenedzsment eszközei, checklisták készítése
  • Tervezés, irányítás, szervezés és feladat-strukturálás
  • ABC analízis és Eisenhower mátrix.
  • Pareto elv alkalmazása az időgazdálkodásban.
  • A halogatás okai: Premack elv.
  • A hatékony delegálás módszertana.
  • A delegálás 7 szabálya.
A projektszemléletű munkaszervezési módszerek
A projektszemléletű munkaszervezési módszerek

A résztvevők projektszemléletű attitűdjének fejlesztése. A projektmenedzsment módszereinek megismerése példákon és esettanulmányokon keresztül.

Tematikai egységek:

  • Projekt életciklus, projektek fázisai (indítás, tervezés, megvalósítás, monitoring, lezárás).
  • Projektek szervezése.
  • Projekt szervezet.
  • Projekt team alakítása.
  • Team munka szabályok a projektek során.
  • Projekttervezés:projektcélok meghatározása és a mérföldkövek kijelölése.
  • Feladatok meghatározása, ütemtervkészítés.
  • Projekttervezési módszerek.
  • Nyomon követés.
  • Projektértékelés, lezárás.
Stresszkezelés
Stresszkezelés

Stressz-kezelési stratégiák kialakítása, akciótervek készítése a tudatos stressz-kezeléshez.

Tematikai egységek:

  • Önismeret-fejlesztés a személyiségtipológiák megismerésén keresztül.
  • A stressz tünetek megismerése. Mérhető és nem mérhető stressz.
  • Szervezetünk és a stressz: önismeret-fejlesztés a betegségeink és a stressz összefüggéseinek vizsgálatával.
  • Az elme és a stressz- Az emberi teljesítmény görbéje.
  • Attitűd-fejlesztés az életvitel újjászervezésére.
  • A berögzült káros viselkedések megváltoztatása.
  • A percepciók megváltoztatása: a pozitív gondolkodás fejlesztése.
  • A munkahelyi teljesítmény fejlesztése.
  • Önfejlesztés – Önszervezési készségek fejlesztése.
Hatékony szervezeti kommunikáció
Hatékony szervezeti kommunikáció

Formális és informális szervezeti csatornák megismerése, a szervezeten belüli visszajelzési kultúra fejlesztése, egyéni kommunikációs stílusok

Tematikai egységek:

  • A kapcsolatokat erősítő és gyengítő kommunikáció jellegzetességeinek felismerése, és szituációtól függő kezelése.
  • Az aktív odafigyelés elsajátítása.
  • Asszertivitás.
  • A testbeszéd értékelő és megtévesztő jelei, hatalmi játszmák.
  • Eredményes kommunikációs rendszerek és struktúrák kialakítása csoport és cégszinten.
  • Hatékony és befogadó feedback technikák elsajátítása.
  • A szervezeten belüli egységes visszajelzési kultúra.
  • Az interkulturális különbözőségből fakadó sztereotípiák, attitűdök és előítéletek tisztázása. Támogató és gátló személyészlelési funkciók.
  • A konfliktusok lehetőségének csökkentése, megelőzése, a feszültségmentes, hatékony együttműködés.
  • Az asszertív kapcsolatot erősítő kommunikáció eszköztára.
  • Hatalom és befolyás, kommunikáció nehéz helyzetekben, népszerűtlenség és integritás.
  • A változás tényezői, önérvényesítési technikák.
  • Az önismeret és kreativitás.

Az oldalon olyan témajavaslatokat mutatunk be, melyek az eddigi tapasztalataink, és a hozzánk érkező visszajelzések alapján hasznosak lehetnek, hozzájárulhatnak a vezetők hatékonyságának növeléséhez, a szervezeti célok megvalósításához. A bemutatást a teljesség igénye nélkül tesszük, az itt megjelölt témakörökön kívül örömmel fejlesztünk a szervezet egyedi kéréseinek megfelelően más tematikus programokat is.