GINOP-7.1.9.
GINOP-7.1.9.
A turisztikai fejlesztéseket támogató szemléletformáló tevékenységek célja
- minőségi munkaerő fejlesztés a minőségileg megújuló kínálathoz igazodva
- szemléletformálás, szemléletváltás megvalósítása NTS 2030-ban megjelölt stratégiai célokkal összhangban, az alábbi fókuszokkal:
- minőségorientáltság
- termékfejlesztés hangsúlyossága és folyamatossága
- vendégközpontúság
- attitűd formálás támogatása a következő hangsúlyokkal
- tudatossá váljon a szervezetek kommunikációja az online jelenlétben és tudatossá váljon a kommunikáció belső szervezeti és egyéni szinteken a vendéggel való kapcsolat során is
- stratégiai gondolkodás erősítése
- partnerekkel való együttműködésre való törekvés támogatása
- jó gyakorlatok, tapasztalatok cseréjéhez megfelelő platform biztosítása
A szemléletformáló tevékenységek célcsoportja
A kiemelt fejlesztési térségekben, a fejlesztéssel érintett területen a turizmus, azaz az idegenforgalmi gazdasági ágazatban szolgáltatást nyújtó, a turisták köré szerveződő szolgáltatások nyújtásában érdekeltek szervezetek/ szereplők (gazdasági szervezetek, intézmények, for és non profit szervezetek), vezetői és munkatársai.
A szemléletformáló tevékenységek fő témakörei, céljai
A célcsoport jellemzőinek és a kiemelt fejlesztési térségek sajátosságainak figyelembe vételével határoztuk meg azokat a fő témaköröket, amelyek a szemléletformáló rendezvények fókuszát jelentik, természetesen a tényleges megvalósítás során minden esetben igazodni fogunk a helyi igényekhez, jellemzőkhöz.
A marketing fókuszú szemléletformáló rendezvények célja, hogy a résztvevők
- ismerjék meg a turisztikai marketing és szolgáltatás marketing sajátosságait,
- képesek legyenek az érintett fogyasztói csoportok igényeinek beazonosítására,
- ismerjék meg a pozícionálás követelményeit,
- ismerjék meg a marketing tevékenységek tervezését a szervezet stratégiai tervéhez illesztett marketing stratégiától az akciótervig,
- váljanak képessé a stratégiai és kommunikációs céloknak megfelelő marketing eszközök kiválasztására, az eszközök eredményességének vizsgálatára,
- váljanak képessé a rendelkezésre álló marketing keretet a lehető legoptimálisabban felhasználni és minél több vendéget, vásárlót szerezni,
- szerezzenek minél több aktuális és gyakorlatias ismeretet a mai trendeknek megfelelő, marketing kommunikációs megoldásról,
- legyenek képesek a marketing tevékenység segítségével versenyelőnyre szert tenni a konkurenciához képest,
- kapjanak inspirációt a termékfejlesztéshez, szolgáltatásfejlesztéshez, a partnerekkel való együttműködési lehetőségekhez a kínálati paletta szélesítése érdekében,
- ismerék meg a turisztikai termékfejlesztés lépéseit, kihívásait és lehetőségeit az adott térség kínálatára építve és a térségben működő szolgáltatókkal együttműködve.
Választható témakörök:
- Alapismeretek a szolgáltatás és turizmusmarketing sajátosságairól
- Pozícionálás, avagy kit, hogyan, hol érünk el
- Marketing stratégiai tervezés kihívásai
- Marketing kommunikációs terv készítésének követelményei, az eredményes marketing kommunikáció jellemzői, marketing akció terv készítése
- Aktuális, a piacon jelenleg elérhető offline és egyéb marketing kommunikációs eszközök
- Aktuális, a piacon elérhető online marketing kommunikációs eszközök és azok hatékony használata
- CRM rendszer építése, avagy az utas ismerete újabb vásárláshoz vezet
- Eredmények értékelése, hatékonyság vizsgálat, vendégelégedettség mérése
Az értékesítés fókuszú szemléletformáló rendezvények célja, hogy a résztvevők
- megismerjék az értékesítési stratégiai tervezés alapjait,
- áttekintsék az értékesítési rendszereket,
- készség szinten elsajátítsák az a térségi, desztinációs és szervezeti célok elérését szolgáló és ahhoz illesztett értékesítési stratégia megalkotásához szükséges készségeket, módszereket,
- betekintést nyernek és elsajátítják a szegmentálás, a versenytárselemzés, az árképzés hatékony technikáit,
- megismerjék a termék életciklus vizsgálat lehetőségét annak érdekében, hogy képesek legyen gyorsan reagálni a kereslet viselkedésére, annak érdekében, hogy mindig az élvonalban lehessen termékük, szolgáltatásuk,
- megismerkedjenek a yield és revenue management fogalmával, alapjaival és módszertanával,
- elsajátítsák az értékesítési tárgyaláshoz szükséges készségeket.
Választható témakörök:
- Értékesítési rendszerek áttekintése
- Az értékesítés során megválaszolandó fő kérdések– válasz a „mit, hol, mennyiért” kérdésekre!
- Értékesítési stratégiai tervezés
- Termék életciklus vizsgálat
- Személyes értékesítés a vendéggel való kapcsolatban
- Tárgyalástechnika
- Proaktív B2B értékesítés
- Reaktív B2B értékesítés
- Revenue management - Értékesítési stratégiai tervezéstől a yield és revenue managementig
- Események, rendezvények értékesítése
- Adatbázis
A vendégkezelés témakörét fókuszba helyező szemléletformáló rendezvények célja, hogy a résztvevők
- megismerjék, mit jelent és miért fontos a vendégbarát hozzáállás,
- mely tényezők alakítják ki a vendég elégedettségét,
- milyen eszközökkel lehet elérni, hogy az ide érkező turisták elégedetten távozzanak, hogyan lehet visszatérő vendégeket szerezni a megfelelő hozzáállással,
- megismerjék és fejlesszék a vendéggel való udvarias, türelmes, figyelmes viselkedés és bánásmód jelentőségét és eszközeit, az alapvető illem, etikett és protokoll szabályokat,
- ismerkedjenek meg a vendég tipizálás lehetőségeivel, a differenciált vendégkezelés jelentőségével és eszközeivel, melyek segítségével hatékonyabban tudnak fókuszálni a vendégek igényire,
- fejlődjön problémafelismerő és – megoldó képességük, valamint a reklamációkezeléssel kapcsolatos eszköztáruk,
- átfogó cél, hogy a résztvevők szemléletformálásának eredményeként az ide érkező látogatók magasabb színvonalú kiszolgálást kapjanak.
Választható témakörök:
- Hatékony kommunikáció alapjai a szervezeten belül
- A vendéggel való kommunikáció felsőfokon személyesen, telefonon, e-mailben és a webes felületeken
- Problémás ügyek, nehéz helyzetek és problémás vendéggel való bánásmód
- Konfliktuskezelés mesterfokon a vendéggel való kapcsolat során
- Vendégbarát hozzáállás és viselkedés a teljes folyamatban a vendégérdeklődéstől foglalásig
- Vendégtipológia és vendégérkeztetés felsőfokon
- Upselling a vendégelégedettség fokozásáért és az eredmény növeléséért
A vezetési ismeretek fókuszú szemléletformáló rendezvények célja:
- segítse az egységes, motivált és proaktív vezetői felfogás, gondolkodás és működés kialakítását az adott desztinációban,
- megoldásokat, támogatást adjon a vezetők kezébe a hatékony és eredményes vezetői és szervezeti működés kialakításához,
- megoldásokat és eszközöket adjon a vezetők kezébe a hatékony delegáláshoz, motiváláshoz, teljesítményértékeléshez és kommunikációhoz,
- támogassa az együttműködő szervezeti kultúra kialakítását, a szervezetek közti és a szervezeteken belüli eredményes kommunikációt,
- erősítse a munkatársak elkötelezettségét, növelje a szervezetek munkaerő piaci jó hírnevét és megtartó képességét,
- fejlessze a különböző területeken működő vállalkozások, szervezetek között az együttműködést, kooperációt, támogassa az eredményes közös munkavégzéshez (pl. stratégai együttműködések, közös termékfejlesztések) szükséges szemléletmód kialakulását,
- adjon felismeréseket, eszközöket, megoldásokat ahhoz, hogy a különböző szervezetek és vállalkozások együttműködése, a közös gondolkodás, a megfelelő kommunikáció kialakítása, a kreativitás, a rugalmasság és egymás értékeinek felismerése és használata a sikerért zökkenőmentes legyen.
Választható témakörök:
- Jövőkép, célkitűzés, stratégia alkotás, illeszkedés az NTS2030-hoz
- Csapatok menedzsmentje és fejlesztése
- Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés
- Döntéshozatal
- Felelősségvállalás és vezetői hatás
- Motiváció és elkötelezettség erősítése
- Delegálás és eredményorientáltság
- Visszajelzések adása és fogadása
- Változások vezetése és kezelése
- Partnerségépítés, együttműködés fejlesztés