Munkatársi tréningek
Munkatársi tréningek
A Kontakt Műhelyben azt valljuk, hogy egy tréning akkor lehet igazán sikeres, ha a résztvevők az élmények, gyakorlatok és elméleti tudásanyagok olyan egyvelegét kapják meg, amely képessé teszi őket a rövid- és hosszútávú fejlődésre egyaránt.
Hiszünk a műhelymunka erejében, a közös alkotás örömében, tiszteljük a kreativitást és a gondolkodást.
Gyakorlatorientált képzéseinket ezen alapelvek mentén építjük fel.
Az oldalon olyan témajavaslatokat mutatunk be, melyek az eddigi tapasztalataink, és a hozzánk érkező visszajelzések alapján hasznosak lehetnek a munkatársak kompetenciáinak fejlesztéséhez.
Kattintson a részletekért a képzés címére!
Munkatársi tréningek
Az asszertív kommunikáció elsajátítása, eszköztára
Tematikai egységek:
- A kommunikáció fogalma, célja, eszközrendszere, a sikeres kommunikáció feltétele.
- Az agresszív, alárendelődő és asszertív kommunikáció jellegzetességei és összefüggései.
- Az asszertív kommunikáció jellemzői, jelentősége, az asszertív egyének jellemzői.
- Non-verbális kommunikáció - A félreérthető és félreértelmezhető fordulatok felismerése és elkerülése.
- Az aktív odafigyelés, értő figyelem elsajátítása .
- A sikeres, nyílt és őszinte szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák.
- A pozitív kifejezések és kerülendő kifejezések szóban és írásban.
- Önérvényesítő technikák.
- A kapcsolatokat erősítő és gyengítő kommunikáció jellegzetességeinek felismerése, és helyzetfüggő kezelése.
- Az asszertív technikák tudatos használata lépésről lépésre.
A konfliktusok okai, és fajtáinak megismerése, a konfliktusos helyzetek megoldása
Tematikai egységek:
- Probléma vagy konfliktus?
- A konfliktusok kiváltó okai: tényszerűség hiánya, előítéletek és feltételezések buktatói, a kommunikációs hibák, eltérő látásmód, eltérő igények és szándékok, különböző értékrend.
- A konfliktusok jelei és szakaszai.
- Konfliktusok fajtái és megelőzésének vagy kezelésének lehetőségei.
- Konfliktuskezelési stratégiák és az azokhoz kapcsolódó kommunikációs eszközök, a Thomas–Killman modell megismerése.
- Versengő / Kompromisszum kereső / Problémamegoldó / Alkalmazkodó / Elkerülő
- Saját konfliktuskezelési stílusunk beazonosítása
- Konfliktusos beszélgetés eredményes kezdeményezésének technikái: A Mondd és 3 M technika.
- A konfliktuskezelési technikák és stratégiák helyzetfüggő alkalmazása.
Tárgyalástechnika, a tárgyalás szakaszai, érveléstechnika, kifogáskezelés
Tematikai egységek:
- Tárgyalástechnikai alapismeretek.
- A tárgyaló felek érdekei, céljai, várható reakcióik és kezelésük.
- A tárgyalás szakaszai.
- Információ szerzés és szükséglet felmérés jelentősége és módszerei.
- Érveléstechnika és javaslattétel.
- Meggyőzés a gyakorlatban, érvek típusai, érv sorrend.
- Ár kommunikálásának lehetőségei.
- Az ellenvetések és kifogások kezelésének eszközei.
- Zárási technikák.
- Tisztességtelen és trükkös technikák felismerése, jellemzői és kezelésük.
Az értékesítés-technikai kommunikációs eszköztár bővítése.
Tematikai egységek:
- Az értékesítés alapjai, alapelvei és a folyamata.
- Az értékesítési szemlélet fejlesztése.
- A non-verbális kommunikáció jeleinek értelmezése az értékesítési tárgyalás során.
- Értékesítési tárgyalási etikett és protokoll alapjai.
- Az eredményes értékesítés: a nyerő–nyerő tárgyalás menete.
- A tárgyalás kritikus pontjainak kezelése, kifogás-kezelési technikák bővítése.
- Egyéni befolyásolási és meggyőzési technikák.
- A hatékony kérdezéstechnika fejlesztése és készségszintre emelése.
A sikeres prezentációk megtartásához szükséges ismeretek, technikák, módszerek elsajátítása
Tematikai egységek:
- A prezentáció dinamikája és felépítése a figyelemfelkeltéstől a hatásos befejezésig.
- A hatáskeltés személyi és tárgyi feltételei, technikái.
- Előadói stílusok.
- A prezentációt segítő technikák: retorikai elemek, kulcsüzenetek elhelyezése, a hallgatóság bevonása az előadásba, szemléltető eszközök elhelyezése, használata.
- A professzionális prezentáció felépítése. A sikeres előadás nyolc lépése.
- Önálló prezentációkészítés a PowerPoint/prezi segítségével
- A prezentációt segítő kommunikációs csatornák, retorikai elemek, szóbeliség, a meggyőzőerő és hitelesség nyelvi eszközei.
- Nyelvi fordulatok a hallgatóság kérdéseinek, kritikus megjegyzéseinek, negatív reakcióinak kezelésére.
- Technikai bakik áthidalásának technikái.
- A prezentációk, előadások protokollja.
- A lámpaláz leküzdésének lazító- és légzéstechnikái.
- Vizuális eszközök hatékony használata és elhelyezése.
- A nem verbális jelzések formái, funkciói és szabályozási módjai az üzleti retorikában.
Ügyféltípusok megismerése és az ügyféltípusra épített kommunikáció valamint a problémás ügyfelek kezelésének elsajátítása.
Tematikai egységek:
- Személyiségtipológia alapjai: személyiségtípusok és jellemzőik.
- Személyiségtípusok/ügyféltípusok felismerése, beazonosítása.
- Személyiségtípusnak/ügyféltípusnak megfelelő kommunikáció követelményei: non-verbális és verbális kommunikációs eszközök.
- A differenciált ügyfélkezelés: ügyféltípusok és a velük való kapcsolatteremtés, együttműködés, kommunikáció.
- Udvariassági irányelvek, etikett és protokoll szabályok az ügyfelekkel való bánásmód során.
- Problémás ügyek, feszült helyzetek, problémás ügyfelek, reklamációk és nehéz esetek kezelésének technikái.
Tolerancia és elfogadás - a résztvevők szemléletformálása, az együttműködés elősegítése
Tematikai egységek:
- Tolerancia és együttműködés fejlesztése.
- A tapintatos, de egyértelmű közlések módja, technikája.
- Emberi játszmák és kezelésük.
- Kommunikációs hatékonyság eszközei.
- Önismeret fejlesztés.
- Konfliktuskezelés.
- Az atipikus foglalkoztatási formák megismerése, előnyei a szervezet és a munkavállaló számára.
- Megváltozott munkaképességűek befogadása, alkalmazkodó képesség fejlesztése.
Verbális és non-verbális csatornák működése a hétköznapi és üzleti interakciók során
Tematikai egységek:
- A kommunikáció fogalma, célja, eszközrendszere.
- A sikeres kommunikáció feltétele
- A verbális, vokális és non-verbális kommunikáció fejlesztése, különös tekintettel a légzéstechnikára, a beszédérthetőségre és az intonációra.
- A kommunikációs tér és zónatávolságok kulturális különbségeinek szerepe az üzleti életben.
- A testbeszéd értékelő és megtévesztő jelei.
- A leggyakrabban használt gesztusok értelmezése.
- A testbeszéd hét titka a sikeres kommunikációban.
- Az üzleti etikett e tárgykörre érvényes szabályainak megismerése.
- Az interkulturális különbözőségből fakadó sztereotípiák, attitűdök és előítéletek tisztázása. Támogató és gátló személyészlelési funkciók.
- A konfliktusok lehetőségének csökkentése, megelőzése, a feszültségmentes, hatékony együttműködés megteremtése
- Az önismeret és kreativitás fejlesztése.
A különböző kommunikációs csatornák alkalmazása az üzleti életben
Tematikai egységek:
- A szóbeli és írásbeli szövegalkotás.
- Szövegértelmezés, lényegkiemelés, szövegadaptáció, generalizálás.
- Egyéni stílus.
- A félreérthető és félreértelmezhető fordulatok felismerése és elkerülése.
- A sikeres szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák.
- Hivatalos és nem hivatalos közlésfajták típusai.
- A kommunikációs zavarok felismerése és kezelése.
- Pozitív kifejezések és kerülendő kifejezések szóban és írásban.
- Önérvényesítő technikák.
- A telefonos üzleti kommunikáció fontossága.
- A telefonos és elektronikus kommunikáció illemtana, kapcsolatfelvételi szabályok.
- A hatékony telekommunikáció jellemzői.
- A levelezés alapelemei; a szervezeten belüli levelezés formái, stílusa; levelezés külső partnerekkel.
Tervezés, irányítás, szervezés és feladat-strukturálás
Tematikai egységek:
- A SMART cél és a célpiramis.
- Napi időkerék.
- Személyes hatékonyság javítása, a fontos-sürgős mátrix alkalmazásával.
- Az idő és feladattervezés: napi és heti időterv.
- Az önmegfigyelés eszközei: állapotfelmérés, időrabló tevékenységek, „szabadidő” kihasználás.
- A hatékony időmenedzsment eszközei, checklisták készítése
- Tervezés, irányítás, szervezés és feladat-strukturálás
- ABC analízis és Eisenhower mátrix.
- Pareto elv alkalmazása az időgazdálkodásban.
- A halogatás okai: Premack elv.
- A hatékony delegálás módszertana.
- A delegálás 7 szabálya.
A résztvevők projektszemléletű attitűdjének fejlesztése. A projektmenedzsment módszereinek megismerése példákon és esettanulmányokon keresztül.
Tematikai egységek:
- Projekt életciklus, projektek fázisai (indítás, tervezés, megvalósítás, monitoring, lezárás).
- Projektek szervezése.
- Projekt szervezet.
- Projekt team alakítása.
- Team munka szabályok a projektek során.
- Projekttervezés:projektcélok meghatározása és a mérföldkövek kijelölése.
- Feladatok meghatározása, ütemtervkészítés.
- Projekttervezési módszerek.
- Nyomon követés.
- Projektértékelés, lezárás.
Stressz-kezelési stratégiák kialakítása, akciótervek készítése a tudatos stressz-kezeléshez.
Tematikai egységek:
- Önismeret-fejlesztés a személyiségtipológiák megismerésén keresztül.
- A stressz tünetek megismerése. Mérhető és nem mérhető stressz.
- Szervezetünk és a stressz: önismeret-fejlesztés a betegségeink és a stressz összefüggéseinek vizsgálatával.
- Az elme és a stressz- Az emberi teljesítmény görbéje.
- Attitűd-fejlesztés az életvitel újjászervezésére.
- A berögzült káros viselkedések megváltoztatása.
- A percepciók megváltoztatása: a pozitív gondolkodás fejlesztése.
- A munkahelyi teljesítmény fejlesztése.
- Önfejlesztés - Önszervezési készségek fejlesztése.
Formális és informális szervezeti csatornák megismerése, a szervezeten belüli visszajelzési kultúra fejlesztése, egyéni kommunikációs stílusok
Tematikai egységek:
- A kapcsolatokat erősítő és gyengítő kommunikáció jellegzetességeinek felismerése, és szituációtól függő kezelése.
- Az aktív odafigyelés elsajátítása.
- Asszertivitás.
- A testbeszéd értékelő és megtévesztő jelei, hatalmi játszmák.
- Eredményes kommunikációs rendszerek és struktúrák kialakítása csoport és cégszinten.
- Hatékony és befogadó feedback technikák elsajátítása.
- A szervezeten belüli egységes visszajelzési kultúra.
- Az interkulturális különbözőségből fakadó sztereotípiák, attitűdök és előítéletek tisztázása. Támogató és gátló személyészlelési funkciók.
- A konfliktusok lehetőségének csökkentése, megelőzése, a feszültségmentes, hatékony együttműködés.
- Az asszertív kapcsolatot erősítő kommunikáció eszköztára.
- Hatalom és befolyás, kommunikáció nehéz helyzetekben, népszerűtlenség és integritás.
- A változás tényezői, önérvényesítési technikák.
- Az önismeret és kreativitás.
Kapcsolatfelvétel
Kérjük, adja meg adatait! Kollégánk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.