parallax background

Turisztikai szakmai tréningek

Turisztikai szakmai tréningek

Speciálisan a turisztikai szakma valamennyi szereplője számára összeállított programjaink segítéségével hozzájárulunk vállalkozása eredményességének, munkatársai elkötelezettségének és vendégei elégedettségének növeléséhez

Az alábbiakban bemutatunk olyan témajavaslatokat, melyek az eddigi tapasztalataink, a több mint 350 turisztika szolgáltató hozzánk érkező visszajelzései alapján hasznosak lehetnek, hozzájárulhatnak a fent részletezett célok megvalósításához. A tréningprogramokat természetesen mindig a megrendelő szervezet igényeire szabva fejlesztjük.

Kattintson a részletekért a képzés címére!
turisztikai_2

Turisztikai szakmai tréningek

A vendégérdeklődéstől foglalásig

A képzés célja:
A vendéggel való kapcsolatfelvétel folyamatának megismerése.

Tematikai egységek:

  • A recepció és sales csapat feladata és jelentősége a vendégérdeklődés során
  • A telefonos kommunikáció írott és íratlan szabályai, upselling az első kapcsolatfelvételkor
  • Az e-mail-es kommunikáció írott és íratlan szabályai, upselling levélben, sablonok szerepe, lehetőségei
  • Egyéni és páros szituációs gyakorlatok telefonos és e-mailben történő kapcsolatfelvételre

Vendégtipológia és vendégérkeztetés felsőfokon

Tematikai egységek:


    A vendég érkezése
  • Követelmények a recepcióval szemben
  • Checkin folyamata az upselling tükrében
  • „Kötelező” és „kerülendő” lépések a vendég érkezésekor
  • Páros helyzetgyakorlatok a megfelelő checkin gyakorlására

  • Vendégtípusok beazonosítása és velük való megfelelő bánásmód, kommunikációs fordulatok
  • Én-központú, tekintély elvű, tetszeni vágyó vendégek
  • Kapcsolat- vagy feladatorientált, gyors vagy lassú tempójú
  • Hogyan tudjuk beazonosítani a vendég típust, a igényeit feltérképezni, a neki megfelelő módon a megfelelő szolgáltatást ajánlani?

Upselling a gyakorlatban

Tematikai egységek:

  • Az értékesítés folyamata, az értékesítési szakaszok jellemzői, követelmények és technikák
  • Haszonérvelés a gyakorlatban
  • Az ár kommunikálásának lehetőségei
  • Kifogáskezelés
  • Döntés elősegítése, az értékesítés lezárása
  • Mikor upsellingeljünk és mikor ne?
  • Páros szituációk az upselling és a vendégtípus beazonosításának készség szintű elsajátítására

Hatékony kommunikáció alapjai

Tematikai egységek:

  • A kommunikáció írott és íratlan szabályai - a külső megjelenéstől a problémamegoldásig
  • A félreérthető és félreértelmezhető fordulatok felismerése és elkerülése – Nonverbális és verbális kommunikációs eszközök és értelmezésük
  • A sikeres szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák: Aktív hallgatás, értő figyelem, MONDD technika, KAPU technika, 3M, szituációs helyzetgyakorlatok
  • A telefonos és elektronikus kommunikáció illemtana
  • A kapcsolatot erősítő és gyengítő kommunikáció jellegzetességei - Közléssorompók és kommunikációt serkentő technikák
  • A vevőtipológiára épített vendégkezelés – Szituációs gyakorlatok

A vendéggel való kommunikáció felsőfokon

Tematikai egységek:

  • Hogyan ne kommunikáljunk a vendéggel?
  • Közléssorompók és tiltott kifejezések elkerülése
  • Hogyan mondjunk nemet, ha nem teljesíthető a vendég kérése?
  • Kommunikációt serkentő tényezők
  • Értő figyelem, megértés megerősítése
  • Kérdező és visszajelző technikák
  • Páros helyzetgyakorlatok a tudatos kommunikáció gyakorlására

Problémás ügyek, nehéz helyzetek és problémás vendéggel való bánásmód a gyakorlatban

Tematikai egységek:

  • Ha a vendég panaszkodik
  • KAPU technika a gyakorlatban
  • A problémamegoldás lépései
  • Problémamegoldás jogos és jogtalan panasz esetén
  • Ha a munkatárs kezdeményez egy kellemetlen helyzetet a vendéggel
  • MONDD technika a gyakorlatban
  • 3 M technika a gyakorlatban
  • Páros és nagycsoportos szituációs gyakorlatok akvárium jelleggel

Konfliktuskezelés mesterfokon

Tematikai egységek:

  • Konfliktusok forrása, beazonosítása (Tényszerűség hiánya, előítéletek és feltételezések buktatói, a kommunikációs hibák, eltérő látásmód, igények, szándékok, értékrend)
  • Konfliktuskezelési stratégiák és azokhoz kapcsolódó kommunikációs eszközök, mikor melyik stílus alkalmazása indokolt?
  • Versengő / Kompromisszum kereső / Problémamegoldó / Alkalmazkodó / Elkerülő
  • Saját konfliktuskezelési stílusunk beazonosítása
  • Helyzetgyakorlatok az egyes szituációkhoz és vendégtípusokhoz illesztett konfliktuskezelési stílus elsajátításához

Értékesítési stratégiai tervezés, „revenue management” és a pre-opening folyamata
A képzés célja:
A résztvevők megismerjék az értékesítési stratégiai tervezés alapjait, készség szinten elsajátítsák a szervezeti célok elérését szolgáló és ahhoz illesztett értékesítési stratégia megalkotásához szükséges készségeket, módszereket. Betekintést nyernek és elsajátítják a szegmentálás, a versenytárselemzés, az árképzés hatékony technikáit. Megismerkednek a revenue management fogalmával és alapjaival, valamint a pre – opening technikákkal.

Tematikai egységek:

  • Az értékesítési rendszer áttekintése (B2B, B2C, B2B2C?) – Az OTA – k (Online TravelAgency) kérdésköre…
  • Az értékesítés során megválaszolandó fő kérdések összegzése – válasz a „mit, hol, mennyiért” kérdésekre!
  • Termék életciklus vizsgált – Cél: Gyors reakció a kereslet viselkedésére! Hogy mindig az élvonalban lehessen termékünk, szolgáltatásunk!
  • Költségelvű vagy piacvezérelt gondolkodásmód a hosszú távú sikerünk titka?
  • RACK RATE – től a Promóciók kialakulásáig. Nagyító alatt az árak kialakulásának, fejlődésének története.
  • Yield vagy Revenue Management? Rövid, közép vagy hosszú távú gondolkodás a siker titka?
  • Pre – opening – Nyissunk, pozicionáljunk, innováljunk! Hogyan legyünk egyediségünkkel sikeresek a piacon?

Turisztikai marketingtervezés, – kommunikáció és - eszközök
A képzés célja:
A résztvevők ismerjék meg a turisztikai marketing sajátosságait, képesek legyenek az érintett fogyasztói csoportok igényeinek beazonosítására, ismerjék meg a pozícionálás követelményeit, a marketing tevékenységek tervezését a szervezet stratégiai tervéhez illesztett marketing stratégiától az akció tervig. A résztvevők váljanak képessé a stratégiai és kommunikációs céloknak megfelelő marketing eszközök kiválasztására, az eszközök eredményességének vizsgálatára.

Tematikai egységei:

  • Alapismeretek a szolgáltatás és turizmusmarketing sajátosságairól
  • Pozícionálás
  • Marketing stratégiai tervezés kihívásai
  • Marketing kommunikációs terv készítésének követelményei, az eredményes marketing kommunikáció jellemzői
  • Aktuális, a piacon jelenleg elérhető marketing kommunikációs eszközök bemutatása
  • Fókuszban az offline és az egyéb marketing kommunikációs eszközök
  • Marketing akció terv készítése
  • Eredmények értékelése, hatékonyság vizsgálat, vendégelégedettség mérése

Online marketing kommunikáció
A résztvevők ismerjék meg a piacon jelenleg elérhető online marketing kommunikációs eszközöket, az egyes online eszközök alkalmazásának előnyeit és kihívásait, követelményeit, váljanak képessé egy online marketing kampány tervezésére és eredményességének mérésére.

Tematikai egységek:

  • Honlap készítés alapfokon: Mire figyeljen, amikor megrendeli, megtervezi a honlapot? Mitől lesz jó, mitől lesz látogatott a weboldal? Hol helyezkedik el a keresőkben? Mi befolyásolja a keresők találati listáját? Mobil optimalizált – Mobil weboldal – Mobil applikáció: melyik-melyik? Mik azok a meta tagok? Indexeli az oldalait a Google?
  • GoogleAdwords kampány tervezése és bonyolítása, az adatok elemzése: Mit lehet megtudni az adatokból, hogyan lehet hasznosítani a meglévő információkat? Adwords, drága vagy csak jól kell beállítani?
  • Közösségi oldalak létrehozása, használata: Mit, hogyan kommunikáljunk/jelentessünk meg, milyen aktivitásokat érdemes megtenni? Mennyiség vs. minőség? Facebbok, Linkedin, Google+, stb. - felépítés, célcsoport, használat
  • Képmegosztók, videomegosztók, prezentáció megosztók (Pinterest, Picasa, Flickr, Videómegosztók: Youtube, Indavideo, Videa, Prezi.com, Slideshare, stb.)
  • Blogok szerepe, tudatos használata: Kell egy kis plusz tartalom? Blog.ho, blogger.com hogyan? Mikroblog, Twitter, Tumbir, Wikipedia, Tripadvisort
  • Google céges szolgáltatások
  • Banner kampányok - weboldalak, fogalmak - elérhető célcsoport, követelmények az üzenettel kapcsolatban
  • CRM rendszer építése: Mit tud az ügyfeleiről? Elég, hogy tudja, mit akarhat Öntől? Hogyan építsünk használható adatbázist?
  • Elektronikus DM levél összeállításának tudnivalói
  • Analytics: Számok, célok! Mindent tudni akar a weboldaláról, és a látogatóiról, kampányairól?

Értékesítési technikák és vendégkezelés
A képzés célja:
A résztvevők az értékesítési folyamat minden lépéséhez konkrét technikákat, gyakorlatokat ismerjenek meg és sajátítsanak el, melyek segítségével egyrészt hatékonyan tudnak fókuszálni a vendég igényeire, másrészt eredményesebben értékesítenek, elégedett és visszatérő vendégeket szerezhetnek. A képzés további célja, hogy a résztvevők megismerjék a szelektív vendégkezelés jelentőségét és eszközeit, fejlődjön asszertív viselkedésük és problémamegoldó készségük.

Tematikai egységei:

  • A professzionális értékesítés jellemzői, a profi értékesítővel szemben támasztott követelmények
  • Az eladási folyamat lépései és technikái
  • A vendégek elvárásai, elégedettségüket befolyásoló tényezők
  • A sikeres szóbeli kommunikációhoz szükséges kérdező és visszajelző technikák
  • Tárgyalástechnikai alapismeretek, érvelés és meggyőzés a gyakorlatban
  • Ár kommunikálásának lehetőségei, az ellenvetések és kifogáskezelés eszközei, zárási technikák
  • Utókövetés, a vendégelégedettség mérése, kapcsolattartás és vendégmegtartás
  • Vendégtipológia és a differenciált vendégkezelés gyakorlata