Vezetői tréningek
Vezetői tréningek
Vezetőként akkor lehetünk igazán sikeresek, ha képesek vagyunk megérteni és fejleszteni önmagunkat és csapatunkat. Vezetőknek szóló tréningjeink abban segítenek Önnek, hogy kihozhassa önmagából és csapatából a maximumot.
Az oldalon olyan témajavaslatokat mutatunk be, melyek az eddigi tapasztalataink, és a hozzánk érkező visszajelzések alapján hasznosak lehetnek, hozzájárulhatnak a vezetők hatékonyságának növeléséhez, a szervezeti célok megvalósításához.
A bemutatást a teljesség igénye nélkül tesszük, az itt megjelölt témakörökön kívül örömmel fejlesztünk a szervezet egyedi kéréseinek megfelelően más tematikus programokat is.
Kattintson a részletekért a képzés címére!
Vezetői tréningek
ADVanced Insights a vezetői produktivitásért
Innermetrix Advanced Insights három mérőeszköz (IMX TEHETSÉG INDEX, IMX DISC INDEX, IMX ÉRTÉKINDEX) összefüggéseire épül. Ez a program abban segíti a vezetőket, hogy
- tudatosabban építsenek azon természetes tehetségeikre, melynek alapján gondolkoznak és a döntéseiket meghozzák;
- megtalálják azt a – viselkedési stílusuknak megfelelő – módszert vagy utat, amely leginkább segíti őket céljaik elérésében;
- jobban megértsék, hogy milyen értékek működtetik a belső motivációjukat, és lelkesedésüket azért, hogy a természetes tehetségeiket használják is a mindennapokban;
Miért fontos ez a tudás?
- Segít abban, hogy autentikus vezetők lehessünk, ezáltal kevesebb belső feszültségből adódó stresszel kelljen megküzdenünk a mindennapokban. „Csupán” már ezáltal elérhetjük, hogy produktívabbak legyünk ahelyett, hogy még több munkaórával terhelnénk meg agyunkat a munka-magánélet, így az egészségünk rovására.
- Az Axiológia tudományára épülő tehetség index valódi kincs számunkra, mivel összetetten vizsgálja a gondolkodásmódunkat, amely végső soron az egész teljesítményünket befolyásolja.
- Közel 80 kompetenciaterületünket képes azonosítani, melyeket a megfelelő kontextusban – azaz a különböző vezetői feladatokhoz illesztve – értelmezünk.
A döntéshozatal pszichológiája, vezetési stílusok, a saját stílus beazonosítása, kortárs motivációelméletek megismerése.
Tematikai egységek:
- Motiváció elméletek.
- Az egyéni motivációk beazonosítása.
- Teljesítménymenedzsment elméleti alapjai.
- A teljesítmény menedzsment folyamata.
- A teljesítményértékelés csapdái.
- Az eredményes teljesítményértékeléshez szükséges kompetenciák.
- Célkitűzés és teljesítményértékelés.
- Teljesítmény megfigyelése és visszajelzése fejlesztési céllal.
- A teljesítményértékelés módszerei.
Vezetői alapismeretek, stratégiai tervezés lépéseinek megismerése, célok kitűzése, akcióterv készítés elsajátítása.
Tematikai egységek:
- A vezetővé válás pszichológiai hatásai.
- Vezetői kompetenciák és vezetői hiteleség.
- Vezetői szerepek és vezetői alapfeladatok.
- Tervezés, irányítás, szervezés és feladatstrukturálás.
- Motiválás, ellenőrzés, visszacsatolás.
- A döntéshozatal módszertana.
- Környezetelemzés: SWOT és PEST analízis.
- Jövőkép és stratégiaalkotás.
- Balanced Scorecard modell.
A helyzetfüggő vezetés alapjai és módszerei.
Tematikai egységek:
- A vezetés fogalma, funkciói.
- A vezetéselméletek fejlődése.
- Vezetési stílusok, vezetői szerepek.
- Helyzetfüggő vezetés alapjai.
- A helyzetfüggő vezetés 3 legfontosabb készsége: helyzetfelismerés, rugalmasság, együttműködés a teljesítményért.
- Helyzetfüggő vezetés 4 szakasza.
- Helyzetfüggő vezetés a gyakorlatban.
- A szervezeti vezetés feltételrendszere.
A képzés célja, hogy a résztvevők megértsék, mit jelent a vállalati kultúra, megismerjék az egyes kultúra típusokat, megismerjék és megértsék, melyek a meghatározó elemei a szervezeti kultúrának, tudatosítsák saját vezetői szerepüket, feladatukat és felelősségüket a szervezeti kultúra formálásában.
Tematikai egységek:
- Kultúra meghatározása.
- A nemzeti kultúrák Hofstede féle világtérképe.
- Mit jelent a vállalati kultúra?
- Schein Jéghegy modellje.
- Kultúra meghatározó elemei egy szervezetben.
- Domináns vs szubkultúra.
- Kultúra típusok.
- Szervezeti kultúra formálása.
- Kultúra és vezetés.
A képzés célja, hogy fejlődjön a résztvevők önismerete, képesek legyen a saját produktivitásuk, teljesítményük növeléséhez szükséges viselkedési erősségeik, motivációs értékeik, döntéshozatali preferenciák felismerésére, megértésére és a teljesítményük fokozására az erősségeikre való fókuszálás segítségével.
Tematikai egységek:
- A személyiség jéghegy modellje: látható és láthatatlan elemek.
- Személyes viselkedési erősségek beazonosítása a vezetői munkában az Innermetrix DISC modell alapján.
- A motiváció hét aspektusa Dr. Gordon Allport elmélete alapján.
- Döntéshozatali stílusok: Empatikus, Praktikus, Analitikus gondolkodási aspektusok..
- Az egyéni úgy nevezett természetes tehetségek feltérképezése, ami alapján az egyén, mint vezető gondolkodik és döntéseket hoz.
A képzés célja, hogy a résztvevők a saját szervezetükön belül felismerjék és vállalják a változás szükségszerűségét, képessé válnak a szervezet változásait kreatív módon kezdeményezni és végrehajtani, képessé válnak felmérni a változás mikéntjét, kiváltó okait és lehetséges kimeneteit, valamint változás vállalatra vetített pozitív vagy negatív hatásait figyelembe véve meghatározni a megfelelő stratégiát.
Tematikai egységek:
- A változás és változtatás folyamata, hatásai.
- Változás – válság - krízis.
- Változáskezeléséi stratégiák.
- Személyes vezetés gyakorlata és módszerei a változáskezelésben.
- Hatékony vezetői stílusok a változások kezeléséhez.
- Segítő és akadályozó tényezők.
- Változással szembeni ellenállás és aggályok kezelése.
- Változásokból adódó konfliktusok (egyéni, csoport és szervezeti szinten).
- Csoportdinamikai folyamatok változások és konfliktusok idején.
- Pozitív attitűd kialakítása a változással szemben.
- A változás sikeres megvalósítása a szervezetben.
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a jól teljesítő szervezet modelljét, jellemzőit, fő és aldimenzióit, képesek legyenek saját szervezetük esetében felismerni, mely tényezők, dimenziók esetében van szükség a beavatkozásra a szervezet eredményességének növelése érdekében, megismerjék a jól teljesítő szervezet ismérvei szerinti működtetés módszereit.
Tematikai egységek:
- A Jól Teljesítő Szervezet ismérvei és jellemzői.
- Információ áramlás és nyílt kommunikáció működése.
- Jövőkép.
- Vevői eredmények nyomon követése szervezeti és munkatársi szinteken.
- Struktúrák: folyamatok, ösztönzés.
- Munkakörnyezet.
- Felelősség és Döntéshozatal értelmezése.
- Tanulás és fejlődés szervezeti és egyéni szinteken.
- Vezetői működés.
- A vállalat, szervezet megítélése.
A képzés célja, hogy fejlődjön a részvevők csapatok vezetéséhez szükséges vezetői attitűdje, képességeik és készségeik, képesek legyenek a különböző csoportszerepek beazonosítására, megismerjék a csoportdinamikai folyamatokat, szociális struktúrájukat, a csoportok belső viszonyait, képesek legyenek a célok, motivációk és együttműködési lehetőségek kidolgozására, képesek legyenek saját vezetői szerepük tudatos alakítására, a megfelelő munkacsoport kultúra kialakítására.
Tematikai egységek:
- A csapatépítés alapelvei.
- Csoportdinamika és a csoportfejlődés szakaszai.
- A csoporton belüli kommunikációs minták különbözősége.
- A csoportszerepek kialakulása, jellemzőik felismerése, és alkalmazásuk a csapatmunka sikerének érdekében.
- A gyors és helyes csoportdöntést akadályozó tényezők felismerése.
- Csoporton belüli konfliktusok megelőzése, konfliktuskezelési technikák a csoportban.
- Értékek és normák szerepe a csoportidentitás fejlődésében.
- A hatékony team: Belbin-féle csoportszerepek.
- A csapat filozófiája a TEAM = Together Everybody Achieves More.
- A sikeres csapatok működését akadályozó tényezők.
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék és elsajátítsák a hatékony értekezlet vezetés módszertanát, megismerjék a professzionális előadás és üzleti prezentáció elemeit és képessé váljanak azok alkalmazására, elsajátítsák a sikeres prezentációk megtartásához szükséges ismereteket, technikákat, módszereket, képesek legyenek a helyzettől és a célközönségtől, valamint az előadás céljától függően önállóan kreatív figyelemfelkeltő prezentációk készítésére, változatos eszközök használatával (pl. PowerPoint/Prezi felhasználásával).
Tematikai egységek:
- Értekezletvezetés. Hatékony értekezletvezetési technikák.
- Csoportos döntéshozatal módszertana.
- Befolyásolási technikák az értekezletvezetés során.
- A prezentáció dinamikája és felépítése a figyelemfelkeltéstől a hatásos befejezésig.
- A hatáskeltés személyi és tárgyi feltételei, technikái.
- Előadói stílusok.
- A prezentációt segítő technikák: retorikai elemek, kulcsüzenetek elhelyezése, a hallgatóság bevonása az előadásba, szemléltető eszközök elhelyezése, használata.
- A professzionális prezentáció felépítése. A sikeres előadás nyolc lépése.
- Önálló prezentációkészítés a PowerPoint/prezi segítségével.
- A prezentációt segítő kommunikációs csatornák, retorikai elemek, szóbeliség, a meggyőzőerő és hitelesség nyelvi eszközei.
- Nyelvi fordulatok a hallgatóság kérdéseinek, kritikus megjegyzéseinek, negatív reakcióinak kezelésére.
- Technikai bakik áthidalásának technikái.
- A prezentációk, előadások protokollja.
- A lámpaláz leküzdésének lazító- és légzéstechnikái.
- Vizuális eszközök hatékony használata és elhelyezése.
- A nem verbális jelzések formái, funkciói és szabályozási módjai az üzleti retorikában.
A képzés célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a projektmenedzsment elvi alapjait és gyakorlati módszereit, képesek legyenek a projektek átgondolt tervezésére, szervezésére és megvalósítására.
Tematikai egységek:
- A változásokkal szembeni ellenállás okai.
- A projektek szereplői.
- A projektek előkészítése.
- A projekt szervezet, működés és csapatépítés.
- A projektmenedzsment kompetencia rendszere.
- Feladatok, források, döntési kompetenciák viszonya.
- Projekt probléma, kockázat és változásmenedzsment.
- Projekt kontrolling, teljesítmény és minőségmenedzsment.
- Projekt zárás és értékelés.
Értekezletvezetés, az előadói készség, a külső környezet kihasználása, a modern technikai eszközök hatékony felhasználása
Tematikai egységek:
- A tárgyalási szituáció elemei, az üzleti tárgyalások felépítése.
- Tervezési technikák, módszerek a hatékony tárgyalások levezetésére, kiemelten a 8 fázisú tárgyalási modell.
- Felkészülés a tárgyalásra: az információk forrásai.
- A non-verbális kommunikáció szerepe az üzleti tárgyaláson.
- A tárgyalás egyes szakaszainak tartalma és módszertana.
- Hatékony kérdezés, aktív figyelem alkalmazása tárgyalás közben.
- A tárgyalópartnerek alkalmazott befolyásolási stílusa és a tisztességtelen/trükkös technikák felismerése.
- A különböző személyiségtípusok felismerése és a rájuk szabott kommunikáció eszköztára.
- Az önérvényesítő tárgyalási stratégia és a meggyőző kommunikáció technikái.
- A különböző személyiségtípusok felismerése és a rájuk szabott kommunikáció eszköztára.
- Eredményközpontú tárgyalástechnika és a TELA modell.
- A üzleti tárgyalás értékelése és utómunkálatai.
Tervezés, irányítás, szervezés és feladatstrukturálás
Tematikai egységek:
- A SMART cél és a célpiramis.
- Napi időkerék.
- Személyes hatékonyság javítása, a fontos-sürgős mátrix alkalmazásával.
- Az idő-és feladattervezés: napi és heti időterv.
- Az önmegfigyelés eszközei: állapotfelmérés, időrabló tevékenységek, „szabadidő” kihasználás.
- A hatékony időmenedzsment eszközei, checklisták készítése
- Tervezés, irányítás, szervezés és feladat-strukturálás
- ABC analízis és Eisenhower mátrix.
- Pareto elv alkalmazása az időgazdálkodásban.
- A halogatás okai: Premack elv.
- A hatékony delegálás módszertana.
- A delegálás 7 szabálya.
A szervezet erőforrásaihoz alkalmazkodó kiválasztási, képzési programok megtervezése és lebonyolítása. A vállalati fluktuáció csökkentése, a dolgozói lojalitás növelése.
Tematikai egységek:
- A személytípusok és a szakmai pályafutás, karrier között fennálló összefüggések megismerése.
- Az egyén pszichológiai preferenciáinak összehangolása a munkakörrel, a szervezeti struktúrával és a munkahellyel.
- A leghatékonyabb keresési módszerek megismerése és a szervezet számára legmegfelelőbb kiválasztása.
- Önélerajz-elemzés, szűrés.
- Interjú- és AC forgatókönyv összeállítása és levezetése.
- Összefoglaló jelentések készítése az interjúkról és a kiválasztás folyamatáról.
- Írásbeli visszajelzés a résztvevőknek a kiválasztási folyamat eredményéről.
- Egyéni fejlesztési tervek és a képzési terv összeállítása.
A coach szerepkör és a coaching eszköztár megismerése, a vezető coaching szemléletének fejlesztése.
Tematikai egységek:
- A coach feladata és szerepe.
- A coaching–szemléletű vezető tevékenységének jellemzői.
- Az adaptív coaching típusai: direktív, no-direktív coaching, alkalmi és folyamatos coaching, specifikus és általános coaching.
- A coaching folyamat lépései és technikája: határok, buktatók felismerése, a coach – coachee kapcsolat kialakítása.
- A coaching eszköztára.
- A helyzetfüggő vezetés a coaching összefüggései.
- A motiváció és a coaching szemléletű vezetés összefüggései.
- A vezetői és a coach attitűd különbségei.
- A coaching szemléletű vezetés szerepe a munkatársak fejlesztésében.
Kapcsolatfelvétel
Kérjük, adja meg adatait! Kollégánk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot.